Informatie voor patiënten (Huishoudelijk regelement)

Vraag_2  Wat moet ik meenemen?

 

Antwoord_2Bij het eerste bezoek aan onze praktijk verzoeken wij u uw verzekeringsgegevens en eventuele verwijsbrief mee te nemen. Daarnaast is het van belang dat u uw verzekeringspolis nakijkt op het aantal behandelingen dat u vergoed krijgt. Wanneer u onze praktijk bezoekt voor een behandeling, dient u een eigen handdoek mee te nemen. 

Heb ik een verwijzing nodig?

 

Nee. U kunt zonder verwijzing behandeld worden. Er zal echter wel eerst een screening plaatsvinden van uw klacht. Uiteraard kunt u ook met een verwijzing van een arts of specialist bij ons terecht. Indien u bent verzekerd bij Zilveren Kruis Achmea of een verzekering die daaraan is verbonden, heeft u ten alle tijden een verwijzing nodig van uw huisarts of specialist.

Heb ik recht op vergoeding door mijn ziektekosten verzekering? 

 

Dit is afhankelijk van uw zorgverzekering en aanvullend pakket. Wij raden aan altijd contact op te nemen met uw zorgverzekeraar op welke vergoeding u recht heeft. Behandelingen worden zoveel mogelijk direct gedeclareerd bij uw zorgverzekeraar. U blijft echter ten alle tijden verantwoordelijk voor de betaling van uw behandelingen.

>>Lees meer over Vergoedingen

Hoe kan ik een afspraak afzeggen?

Antwoord_2Bent u verhinderd voor een afspraak dan dient u dit 24 uur van te voren door te geven aan de administratie (aanwezig op loc. MTC van maandag t/m vrijdag van 8.00-17.00uur, of via: 0252-211317). In het weekend en 's avonds kunt u het antwoordapparaat inspreken of een mail sturen naar info@fysiovoorhout.nl
Bij niet tijdig afzeggen van de afspraak  worden de kosten van het consult bij u in rekening wordt gebracht.

Wachttijden

 

Wij werken met vaste tijden en proberen wachttijden te voorkomen; het kan echter voorkomen dat een behandeling wat uitloopt. Normaal gesproken zal dat niet meer dan 10 minuten zijn. Wij vragen hiervoor begrip. Tijdens het wachten kunt u plaatsnemen in onze wachtkamer.

Door wie word ik behandeld?

 

Wie uw behandelend fysiotherapeut wordt, is afhankelijk van de aard van uw behandeling en beschikbaarheid van de fysiotherapeut. Doorgaans wordt u behandeld door dezelfde fysiotherapeut.

Waar kan ik terecht met een klacht of opmerking

 

Wij doen ons best om de behandeling en het contact zo vlot en prettig mogelijk te laten verlopen. Toch kan het gebeuren dat u een klacht of opmerking heeft over de behandeling van uw fysiotherapeut. Dan is het goed om uw klacht of opmerking kenbaar te maken. Niet alleen voor uzelf, maar ook voor andere patiënten en voor de kwaliteit van de fysiotherapie.

Contact

Wilt u weten wat Fysiotherapie Voorhout voor u kan betekenen?

0252-211317

Klantonderzoek

We willen graag weten wat u van onze dienstverlening vindt zodat wij onze kwaliteit kunnen verbeteren. Het invullen van de enquête duurt ongeveer 10 minuten en kunt u deponeren in onze wachtkamer. De gegevens worden anoniem behandeld.

Download Enquête